Belgiums Protyre Rally Motul Historic 2018

Belgiums Protyre Rally Motul Historic 2018

De voorlopige werk titel voor ons troetel kindje de Rally van Wervik 2018.

Met trots kondigen wij hierbij aan wat in het rally wereldje al hier en daar vermeld werd.

Volgend jaar telt onze rally mee voor het Britse MSA PROTYRE ASPHALT RALLY CHAMPIONSHIP en dat op vraag van MSA.

Voor ik verder ga met de nodige toelichting nog even dit.

Zoals hierboven vermeld is dit onze werk titel.

Bij deze wil ik de mensen van WOODSTOXX bedanken voor hun drie jaar steun aan onze rally en in het bijzonder Robbert Desmet die ik uit het niets leerde kennen als een tof gedreven mens en tevens trouw aan zijn beloften. Dank u wel Robbert en uw volledige team, het was een eer zo een bedrijf in volle expansie als naam sponsor te mogen dragen.

Dus u zal het wel begrepen hebben, wij zoeken naast Motul Dewulf een of meerdere nieuwe naamsponsors .

 

Nu verder over 2018.

Eerst en vooral blijven wij een VAS wedstrijd met plaats voor alle VAS piloten die tijdig voldoen aan de inschrijvingsvoorwaarden . Wij rekenen op een 20 tal extra wagens die de oversteek maken naar Wervik. Wij zien ook de Trent in de VAS proeven die niet op de FIRC kalender staan dat zij nog amper aan 100 wagens geraken. Jammer maar een vaststelling . Onze proef gaat door op 9 juni 2018.

 

De dag voor de Aarova sprint dit jaar waren we te gast in Wales op uitnodiging van MSA. Wat we daar moesten verwachten was een beetje een vraagteken. Wij , Filip Vansteelandt mijn rechter arm binnen onze organisatie en mijn vrouw Carine en ikzelf kwamen eraan op vrijdagavond.

Die avond in de bar stelden we reeds vast dat we in voor ons nogal een onbekende groep mensen terecht kwamen, maar hun clubkledij sprak boekdelen voor een rally mens. Het meest voor ons tot de verbeelding sprekende was de kledij van de mensen van de Manx rally. Dat was eigenlijk een klein voorproefje voor wat er ons de zaterdag te gebeuren viel daar er de vrijdag niet echt contact gemaakt werd door twee redenen , de bar sloot te vroeg en het weerhoudend gedrag over wie we eigenlijk waren binnen onze club.

 

Nu , de zaterdag morgen sloeg dit van bij het ontbijt om met een bocht van 100 graden. Wij werden meer en meer aangeklampt . Op vrijdagavond hadden we reeds onze gastvrouw Jane kort maar zeer hartelijk ontmoet.

De persvoorstelling die live via internet te volgen was begon op zijn blijkbaar Britse wijze met Koffie .

Dit was een zeer professioneel gebeuren op een prachtige locatie. Eerst werd het concept van het kampioenschap toegelicht en de prijzenpot bekend gemaakt. Per wedstrijd 72 wedstrijd banden AUB , tevens op de Engelse TV een half uur per wedstrijd uitzending. Ieder wedstrijd word live op internet gebracht met eigen camera ploeg.

Wat dacht je, natuurlijk groeide onze interesse in dit kampioenschap maar dat was even buiten de mensen van de MSA gerekend.

 

De banner met het volledige kampioenschap werd voorgesteld en yes, onze proef stond er reeds op vermeld. Toen werden alle organisatoren voorgesteld en ik mag wel zeggen toen Filip Carine en ikzelf gevraagd werden recht te staan volgde er een staande ovatie die bij ons door merg en been ging.

Wij het kleine rallytje van Wervik ……………. Jammer kleinen hierboven dat jij dit niet meer mag beleven, wat zou u trots zijn.

Op zo een moment krijg je het gevoel dat de inzet van onze kleine club toch op respect kan rekenen en kan je er weer tegenaan om verder te gaan in de autosport.

 

Op de kalender staan er zes proeven

10/11 maartTour of epynt

11/12 meiManx National Rally

8/9 juniRally van Wervik

21 jullieCarry duff folklift down rally

25/26 augustusOld forge road garage mewla rally

20/21 oktoberKeldine autos ceviot stage rally

 

Na de meeting werden we dan aangesproken door diverse piloten, ook hier leuk dat erbij waren die reeds Wervik gereden hadden. De piloten van de zeven aanwezige wagens zouden naar hun eigen zeggen de overtocht naar Wervik maken, maar dat zien we wel op de technische controle op vrijdag 8 juni. We kennen de klappen van de zweep al een beetje en gaan niet zweven .Wat hun aansprak van onze wedstrijd was het feit dat hij zo compact is daar de drie proeven in een straal van drie kilometer liggen en dat maakt het kostenplaatje toch iets minder groot.

In ieder geval zijn wij door een echt Engels rotweertje terug richting Eurotunnel gereden (ja ik moest bij de Aarova op post zijn)met een prachtig gevoel die tevens werd gevoed met het besef dat wij ooit eens diep kunnen vallen. Dit jaar 10 R5 wagens aan de start en voor 2018 dit erbij. Ik denk dat ik geen enkele organisator moet uitleggen dat het moment van uw prijsuitdeling u al bezig bent aan de voorbereiding van uw volgende editie.

Dus werk aan de winkel zoals bij iedere organisator, wordt vervolgd .