Hemicuda Rally kreeg bloedstollende finale

Hemicuda Rally kreeg bloedstollende finale

Regen en landbouwerswerken van de voorbije dagen zorgden ervoor dat de start van de Hemicuda rally moeizaam verliep, zowel voor piloten als organisatie. Op de eerste proef, die er super vuil bij lag eindigde de rally voor verschillende piloten in het decor, wat ook voor de organisatie meteen werken was.

Een van de pechvogels op kp 1 was alvast Bert Cornelis met de DS3 R5, hij reed lek, moest het wiel vervangen op de proef wat hem meteen drie minuten koste. De overwinning was reeds gaan vliegen.

Ook Bert Coene; vroeger nog winnaar, reed een mindere eerste lus door een verkeerde bandenkeuze bij de start en keek na drie proeven reeds op een achterstand van ruim 33 seconden.

Vooraan toch een paar verrassingen na de eerste lus, Leider was Philip Barbier voor Dennis Degroote en de Porsche van Fredericq Delplace die het op dit modderige parkoer niet gemakkelijk had.

 

De tweede ronde zorgde eveneens voor verrassingen, doordat de wedstrijd was stilgelegd voor een feit bij de regularity stond er een lange rij wagens aan te schuiven bij de eerste proef. De co-piloot van Barbier (die 500m moest wandelen) klokte te laat in en kreeg 10 seconden straftijd. een zeer ontvreden Philip Barbier bij de finish die de wedstrijd verloor met 7.9 seconden.

 

Bij het steeds droger wordende parkoer was de 997 GT3 van Delplace in het voordeel en kon zo de 4x4 verslaan.Eerst Dennis Degroote en daarna de Evo van Barbier.

 

Dennis Degroote zat samen met Bert Coene in de clinch voor een derde plaats. Bij de start van de laatste kp was het verschil 0.8 seconden. En ja, zoals we soms zeggen "der gaat er wel één een foutje maken" bij deze strijd. Ditmaal was het Degroote die op de laatste proef de Evo in de gracht plaatste en mocht Bert Coene mee op het podium.

 

Op een zevende plaats eindigde de Danneels BMW van Cris Algoedt die voor het eerst een nieuwe co bij zich had, namelijk Gill De Busschere zoon van Danny de ex co van Algoedt.

 

Bij de historics was er minder spanning voor de zege, onze 60 jarige Paul Lietaer was zoals verwacht de snelste historic, maar voor de tweede plaats was er wel strijd tussen de Porsche van Lode De Keyser en de Ascona van Stefaan Prinzie, beiden van de streek. Dit duel eindigde in het voordeel van De Keyser met een voorsprong van 12 seconden, maar Stefaan en Sharon eindigden met de brede glimlach. Bram Fonteyne zakte na een goede start op het natte parkoer weg naar een vierde plaats, bij droog weer kunnen wij niet op tegen de meerdere pk's van onze collega's aldus Bram.

 

Net buiten de top 10 vonden we Renzo Herpoel die de ganse dag te kampen had met kleine problemen met o.a. de remmen en zo de Fiesta R5 niet op een ere plaats kon brengen.

 

Winnaar bij de div 1-2 was Frederic Berville, hij eindigde op een 23é plaats.

Ook voor Steven dolfen die knap negende eindigde ging de wedstrijd niet zonder problemen voorbij.

Kjell Vandenberghe die weer eens uitpakte met de BMW M3 eigdigde op zijn verhoopte 15é plaats. Al begon de wedstrijd op het gladde parkoer niet zoals verwacht, op de eerste kp ging het al bijna fout.

 

Top 10

1. Delplace - Bruneel Porsche 997 Gt3

2 Barbier - Provoost Mitsubishi Lancer Evo X 00:07,9

3. Coene - De Duytsche Mitsubishi Lancer Evo X 27,5

4. Lietaer - Noppe Ford Escort 01:15,1

5. O'Brien - Gannon Mitsubishi Evo 10 01:38,8

6. Ellis - Fowler Mitsubishi Evo X 01:45,7

7. Algoedt - De Busschere BMW 01:55,8

8. Heyrick -Vanoverschelde Subaru Impreza 02:10,4

9. Dolfen - Bruyneel Renault Clio R3 Max 02:41,09

10 Cornelis - Van Eecke Citroen DS3 R5 02:45,6

 

VOLLEDIGE UITSLAG KLIK HIER